יום חמישי, 12 ביולי 2012

אמפנדס

מאת שושנה מנדלסון, COL
כמה מילים על המטבח הארגנטינאי
המטבח הארגנטינאי עשיר מאוד בטעמים. בשר הוא אחד המרכיבים העיקריים: סטייקים,רוסט-ביף, אסאדו ורוטב הצ'ימיצ'ורי המפורסם שמגישים עם הבשר. גם את חובבי החלב מפנקים.. יש את ריבת החלב והאלפחורס המפורסמים, ואי אפשר לשכוח את שתיית כוס המאטע המסורתית - משקה העשוי מחליטת עלים מצמח בשם "ז'רבה מאטה" .
מוצרים
מתכון ראשון: אמפנדס
לבצק:
1) 4 כוסות קמח רגיל
2) שמן
3) חצי כפית מלח
4) כוס מים חמימים
למלית:
1) חצי ק''ג עוף טחון
2)שני בצלים
3) גמבה אדומה / פטריות כיד הדמיון..
4) פפריקה, מלח ומעט פלפל שחור.
אופן ההכנה
במחבת עם מעט שמן מטגנים את הבצל והתוספות האחרות האהובות עלייך, עד להזהבה. מוסיפים את העוף הטחון והתבלינים, וממתינים עד שהעוף מוכן ומבושל. מניחים את המלית בקערה בצד, עליה להתקרר.
ובינתיים, שופכים את הקמח לקערה גדולה או למשטח נקי, יוצרים גבעה ובעזרת כף עושים גומה בראש הגבעה, שופכים לתוך הגומה 3 כפות שמן, מערבבים ולשים עד שהשמן נספג כולו בקמח. ממלאים כוס במים חמימים, ממיסים בתוכם את חצי כפית המלח ויוצקים את המים בהדרגה לתוך הבצק, רק עד המידה הנכונה שיוצרת בצק חלק גמיש ולא דביק.

יתכן שלא יהיה צורך בכל הכוס, אבל יתכן גם שתאלצי להוסיף עוד טיפת מים, הכל תלוי בסוג הקמח וביכולת הספיגה שלו. לשים לפחות 10 דקות, ורצוי אפילו 15 דקות, עד שהבצק גמיש ונהדר למגע.

מחלקים את הבצק לכדורים בגודל הרצוי לך, מכסים אותם במגבת על המשטח המקומח מרדדים כל כדור לעיגול בקוטר של כ-10 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול כף אחת של המלית, וסוגרים לצורה של כיסן. מהדקים היטב את הסגירה בקצוות כדי שהכיסנים לא יפתחו באפיה. מחממים תנור למקסימום מעלות, האפיה צריכה להיות קצרה ונמרצת.

מסדרים את האמפנדס בתבנית מקומחת או מרופדת בנייר אפיה, ו
אופים כעשר דקות או עד שהכיסנים מזהיבים. באדיבות - www.col.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה